Tulpenrace 2019 (by Albert Kroon)

Home Forums Verslagen Tulpenrace 2019 (by Albert Kroon)

1 berichten bekijken (van 1 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #1619
    Webmaster
    Sleutelmeester

    Tulpenrace 2019

    Ik was er al een beetje bang voor en ja hoor de 10e plek voor mij, wat inhoudt dat ik niet alleen mijn tactiek bij het zeilen mocht proberen toe te passen, maar nu ook weer mijn creatieve brein op een mooi verslag van een geslaagd evenement mag loslaten. De Tulpenrace 2019.

    De eerste wedstrijd van de Finn Fabulous Five en het eerste evenement dit seizoen bij het Witte Huis begon afgelopen zaterdag 13 april. Er was koud weer voorspeld, heel koud.

    Er was koud weer voorspeld, maar toch 45 Finn zeilers aan de start. ’s Ochtends de autoramen krabben en met 3 graden het water op. Dat was afzien.

    Noord-Oosten wind, dat betekend meestal veel wind-draaingen en dat was zeker het geval dit weekend.
    Zaterdag ochtend hebben wij 2 wedstrijden gevaren met een matig windje. En na de pauze zijn een aantal zeilers op de kant achter gebleven. Zij hadden geen zin meer om de kou te trotseren voor de middagwedstrijden.

    Vlak voor het einde van de 3e wedstrijd kwam er een bui over. Deze leek eerst nog
    langs te trekken. Dit zorgde voor een flinke wind-draaing en plotselinge harde wind
    waardoor Wietze, die een zekere eerste plaats leek te veroveren, toch nog ingehaald werd.

    Vervolgens in volle plané weer naar het startschip. Deze gaf aan dat de laatste wedstrijd niet meer door ging. De 4e wedstrijd werd in verband met de veiligheid afgeblazen. Gelukkig maar.
    Terug naar de haven met eerst hagel en daarna sneeuw. En dat in april.

    Zondag hebben wij nog 3 wedstrijden gezeild. Deze dag met een zonnetje, nog steeds koud, maar een stuk aangenamer.
    Ook weer veel wind-draaingen, waardoor het lastig was voor het wedstrijdcomité om
    een baan uit te leggen. Hierdoor ontstond bij ons enige frustratie…
    De bovenwindse gate lag niet op de plek die ik had verwacht en meerdere zeilers met mij,
    waardoor deze wedstrijd voor mij de mist in ging.
    De meest constante zeiler heeft uiteindelijk ook gewonnen.

    Een einduitslag Tulpenrace 2019 met Uli op de eerste plek, Tobias op een 2e plek en Wietze op plek 3.

    Albert Kroon
    NED 818

    Tulpenrace 2019

1 berichten bekijken (van 1 totaal)
  • U moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.