Randmeer Race 2021 (by Michel Miltenburg

Home Forums Verslagen Randmeer Race 2021 (by Michel Miltenburg

1 berichten bekijken (van 1 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #2585

    Er werd in mijn oor gefluisterd te beginnen met: De thuisblijvers hadden wederom geen gelijk.
    Maar was dit nou echt zo?

    De Randmeer race begon zaterdag ochtend met 15 knopen wind met 20 in de vlaag (ongeveer)
    Een beetje onwennig in mijn boot.
    Het was na een lange periode van Corona toestanden weer de eerste keer dat ik een echt wedstrijdje ging varen met (voor mij) een nieuwe boot.
    Tijdens de Randmeer race van afgelopen jaar was iemand van mening bij de eerste start dat ik maar niet meer mee moest doen, en dat lukte na een harde klap en scheuren in deck en romp stond ik moederziel alleen vanaf de kant te kijken.
    Nog dank daarvoor trouwens *#%@£$€……
    Dus dit jaar vol goede moed weer aan de start met nieuw materiaal.
    Onze wedstrijdleider Ted Bakker (Solo zeiler) heeft er samen met zijn team een prachtige baan ingelegd.
    Met een noordelijk windje net niet van de dijk.
    En we starten onder de U vlag.
    Dit was een top idee, iedereen lag keurig achter de lijn tijdens het eerste schot van de Randmeer race, behalve Peter Peet natuurlijk, nooit te vroeg is altijd te laat.
    Arjan Vos de lokale Randmeer held won de eerste pot, de 2e pot was dan wel echt voor Peter Peet. En zo wisselde ze steeds van plek.
    Eric Bakker en ondergetekende hebben nog even overleg gehad of we een mooi foto moment op de gevoelige plaat zouden vast leggen om tijdens de jaarvergadering te kunnen laten zien.
    Ik heb m‘n best gedaan, maar hij was me te snel af.
    Na 4 mooie potten op zaterdag stonden we om een uur of 15:00 weer op de kant, klaar om wat te drinken en te genieten van een geweldige BBQ tijdens het 50 jarig jubileum van Watersportvereniging de Randmeer.
    Op de kant eindelijk weer eens gezellig met alle Finn zeilers bij gepraat.
    Dat was wel lang geleden. En wat zijn er inmiddels veel Finn zeilers.
    Tijdens de Corona periode is dat gigantisch gegroeid!
    40+ op de Kaag, 60 in Harderwijk, 60 in Loosdrecht, 15 in Nijkerk en inmiddels 12 in Alkmaar!
    187 Finnen in Nederland. Tijdens deze prachtige zeilcondities kun je dan maar beter thuis blijven. Stel je voor 187 Finnen aan de start met dito sterke verhalen op de kant.
    Wat een feest.
    Zondag ochtend een beetje regen op de kant, maar iedereen trok toch z’n natte stinkende pak weer aan.
    Wat is dat toch altijd een heerlijke geur die je tegemoet komt.
    Snel het water op om nog 3 potten te varen. Dit keer met het windje vanaf de dijk.
    13 tot 18 knoopjes ongeveer.
    Afschuwelijke condities? Ik zou er niet aan moeten denken als Finn zeiler. En weer lag er een prachtige baan in.
    Eerst een korte baan en de laatste 2 potten een lange baan. Want we iedereen was nog top fit zonder pijn in de beentjes.
    Nog even hangen tot het echt niet meer ging. Ik hoorde Peter Peet nog roepen tegen Eric Bakker: blijven hangen Bakkertje!
    En terecht.
    Helemaal kapot kwam ik weer op de kant. Voor de prijsuitreiking met allemaal gezellige Finn vrienden.
    1e Peter Peet, 2e Arjan Vos en 3e Eric Bakker, gefeliciteerd heren en top gevaren.
    Lucas gooide de bar nog even nat ter ere van zijn verjaardag.
    Onder het genot van wat bruin fruit en een biertje bij de prijsuitreiking.
    Kort samengevat: top wedstrijdleiding, prachtig windje, heerlijke locatie en wat een fantastische kerels.
    Toch merkwaardig dat er maar 30 van de 187 Finnen aan de start lagen, ik snap er werkelijk helemaal niets van!
    Er staan gelukkig nog een maar mooie potjes op ons te wachten. Maar blijf vooral lekker op je eigen plas varen of thuis op de bank bij je man of vrouw, want dit soort weekenden zijn eigenlijk te mooi om waar te zijn.

    Hadden de thuisblijvers dan stiekem toch niet helemaal gelijk?

    Groetjes en tot op het wedstrijd water! Michel Miltenburg NED 112.

1 berichten bekijken (van 1 totaal)
  • U moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.