Paasei wedstrijden door Ronald van Klooster

Home Forums Verslagen Paasei wedstrijden door Ronald van Klooster

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #1231
    Chris Frijdal
    Participant

    Sander for president!

    Mijn eerste wedstrijd ervaring in Loosdrecht was de KWVL Easter Regatta. Ergens in 2012. Ruzie op de startboot tussen wedstrijdleider en zijn vrijwilligers. Het was treurig. Met de nadruk op was!

    De Easter Regatta 2018 was ondanks het koude een feestje! Wat kan een wedstrijd leuk zijn met zo’n topteam aan de start. De communicatie, de sfeer, de banen maar met name de betrokkenheid van het KWVL wedstrijdteam onder leiding van Sir Sander Jorissen. Voor deze keer Sir Sander!

    Sander deed mij denken aan Frans Bolweg! Frans was de ideale wedstrijdleider en vele zeker ex-wedstrijd windsurfers kennen hem. Frans was een persoonlijkheid als wedstrijdleider. Hij was aanwezig, communiceerde met de surfers, was hun spreekbuis, had enorm veel humor, kon de wind lezen en kon prima banen uitleggen! Helaas is Frans niet meer in ons midden. Maar we hebben een opvolger gevonden voor Frans. Hij heet Sander!

    Daar stond ie! Met zijn tablet zo groot als een pannekoek op de boot. Als leider! Hij dirigeerde de zeilers letterlijk de goede baan op. De grote statige man op zijn post. Een beetje een Trumpiaanse uitstraling of nee dat is negatief….De startboot als actiecentrum. Je kon niet om de wedstrijdleiding heen. Of het nu op het water was of via de whatsapp. Er werd gecommuniceerd. En hoe! Fantastisch….

    Zaterdagochtend. 3-5 knts voorspelling. Ik moest mijn kilometertjes op de fiets draaien. Ga ik zeilen vandaag of toch maar kilometers draaien met mijn fietsgroep genaamd “de dooie lus”? Ik nam de gok. Fietsen!

    Na 75 kilometer te hebben gedraaid koffie! En daar kwam de whatsapp van Sander. Uitstel tot 13.00…nog 35 kilometer te gaan. Ik zou nog naar HWH door kunnen fietsen en meedoen…haha….helaas…..geen wedstrijden meer op zaterdag….ik heb goed gegokt..

    Zondag lekker op tijd starten. 12.00….weinig wind (noordelijk) maar wel een prima baant. Met 21 deelnemers een mooi veld. Een ieder moest weer een beetje wennen. Ik was allang blij dat er amper gehangen moest worden met ruim 100 km trappen in de benen.

    We hadden een introduce. Tobias had Niels Broekhuis uitgenodigden en zijn boot uitgeleend. Een laserzeiler. 84 kilo. Die had natuurlijk een topweekend. Ideaal gewicht voor deze lichte omstandigheden. Niels deed het erg goed gevolgd door Karel en natuurlijk Nanno. Karel won jaarlijks maar helaas was Niels hem voor dit jaar. De maandag was er meer wind uit het zuidoosten. Sander legde de bovenboei pal onder Muyeveld neer. Dan krijg je weer van die situaties dat een hele kluit met zeilers gewoon 30 graden hoger loopt en je 10 plekken verliest. Blijft lastig maar ook knap dat steeds dezelfde personen weer voorin zitten. Dit is dan weer typisch Loosdrecht zeilen. Dat hoort erbij. Sander perste er gewoon 5 races uit die dag. Hoppa en doorstarten. Niet wachten maar door! Geweldig! Na iedere race klonk de tevredenheid en de zeilers spraken onderling duidelijke taal. Sander huren we in voor het hele jaar voor alle wedstrijden! Sander for president!

    Ronald van Klooster

    P.S. niet van het Klooster Sander! Hoe lang kennen we elkaar nu al? Joritsma? J

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.