NK2021 (by Gert van der Heijden)

Home Forums Verslagen NK2021 (by Gert van der Heijden)

1 berichten bekijken (van 1 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #2624

    NK2021
    En de winnaar van de schrijfprijs is: ….
    Getver, dus toch een vlaggetje gepakt laatste wedstrijd!

    Van tevoren had het er alle schijn van dat Muiden het strak geregeld had, en dat bleek uiteindelijk ook zeker het geval. Veel boten waren al gebracht en ook de laatste deelnemers uit de buurt van Pernis werden door het golfkarretje naar de slipway gebracht. Het gevoel van 60 boten bij de slipway en de spanning voor de wedstrijden was iets dat ik gemist had en het was tof dat het weer kan (en dat ik weer een boot heb om mee te doen)!

    De weersvoorspelling was niet hoopgevend, en zo begon de dag ook. Uiteindelijk kwam de wind wel opzetten en hebben we 3 potten kunnen varen. Baan lag er mooi in en de zelfvarende boeien waren een mooie feature! Na de eerste dag met heel wisselende resultaten tekent zich al duidelijk een top 3 af. Uw schrijver had na 2 slechte potjes bij de 3e de weg naar voren gevonden. Een fanatieke vrouw met een fluitje en gele vlag probeerde nog wel roet in het eten te gooien, maar uiteindelijk toch nog 6e geworden. Na een paar jaar afwezigheid was wel weer duidelijk geworden dat je in de Finn niet zomaar van voren vaart!

    Op de zondag was er meer wind! Lekker de benen strekken en vrij pompen voor de wind. Peet vocht een paar mooie gevechten uit met Bas, waar bij de eerste als winnaar uit de bus is gekomen. Super goed gevaren van allebei! Bakkertje niet zo overtuigend als op de zaterdag, maar ruim voldoende om de laatste podiumplek te pakken, proficiat ook aan hem!

    Uw schrijver voer 3 keer bij de eerste 5, en had zichzelf naar een 5e plek toegerekend. Wat gezien de eerste 2 potjes nog wel naar tevreden was. Om er vervolgens bij het omroepen van de prijzen erachter te komen dat dat toch niet helemaal terecht was. Helaas, had ik toch wat eerder moeten beginnen met beter zeilen…..

    Nog een paar take aways:
    1. Muiden was super gastvrij met een top organisatie! Het feit dat er gelegenheid was om de boten te laten staan voor trainen na de wedstrijden was ook top. Wat mij betreft aan aanwinst op de kalender met de Finnale.
    2. Onze ouwe mannen vaar je er niet zomaar af.
    3. die zelfvarende boeien zijn groter dan je denkt.

    Rest mij nog om af te sluiten met het volgende pleidooi:

    Zullen we NK2022 tijdens de NSR houden? Met de Masters in July hebben we de gelegenheid om op schitterend open water onze kunsten te vertonen.

1 berichten bekijken (van 1 totaal)
  • U moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.