Finn Silver Cup 2021

Home Forums Verslagen Finn Silver Cup 2021

1 berichten bekijken (van 1 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #2555
    Sjoerd Hofland
    Deelnemer

    Van jongs af aan heb ik meerdere Gold cup´s en Silver cup´s van dichtbij meegemaakt. Als je dan de kans krijgt om aan eentje mee te doen, moet je die kans pakken.

    Via onze voorzitter kreeg ik een uitnodiging van een jonge Hongaarse Finnzeiler om mee te doen aan de Silver Cup op het Balatonmeer in Hongarije. Uiteraard was ik direct enthousiast, dus de agenda gecheckt. Gelukkig, geen belangrijke zaken aangaande studie of werk. Maar dan is er nog dat vervelende virus waar je rekening mee moet houden. Hongarije zat op dat moment nog potdicht voor buitenlanders. Na lang zoeken via de Hongaarse ambassade in België een aanvraag kunnen indienen voor een uitzondering i.v.m. een internationaal sportevenement. Na een week kwam er een 26 pagina tellend document in het Hongaars terug via de mail, met daarboven de Engelse tekst ‘approved’. klaar om te gaan dus!

    Vrijdagochtend 9 Juli vloog ik naar Budapest. Huurauto opgepikt en 2 uurtjes rijden naar het Balatonmeer. De eerste vraag die de havenmeester mij stelde toen hij hoorde dat ik uit Nederland kwam was: “how is Henk de Jager doing?”. Die man kennen ze ook overal. Op de haven stond mijn charterboot gepoetst en al klaar. Met hulp van een van de Hongaarse deelnemers door de meting gekomen, klaar voor de practice race van de volgende dag dus! Mijn hotel was 1,5 kilometer van de jachthaven, vermoeid van de reis snel wat gegeten en naar bed. Zaterdag de practice race gevaren en aansluitend de openingsceremonie.
    Zondag was dan eindelijk de eerste echte race! s ’ochtends 2 races gevaren met 10 kts. Daarna moesten we terug naar de haven i.v.m. naderend onweer. Rond 5 uur zijn we weer het water op gegaan om in 20 tot 25 kts en mooie “medemblikse’’ golven, een derde race te varen.
    Uiteindelijk heb ik de Silver Cup afgesloten als 10de na 11 races. Ik heb er een hoop van geleerd en van elke minuut genoten. Ik zou graag iedereen willen bedanken die een financiële bijdrage heeft geleverd aan mijn avontuur. Het was een geweldige ervaring en een droom die uitkwam!

    Bedankt Finn Club Holland & WSV Het Witte Huis!

1 berichten bekijken (van 1 totaal)
  • U moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.