2012 Paasei (by Rutger Rozemuller)

Home Forums Verslagen 2012 Paasei (by Rutger Rozemuller)

1 berichten bekijken (van 1 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #408
    Webmaster
    Sleutelmeester

    Na enig aandringen van Cees en Ronald en omdat we weer richting de kerst gaan, hierbij alsnog mijn verslag van de Paasei. Na 2 jaar weg te zijn geweest uit de Finn (iedereen maakt wel eens een foutje, Hein-Pieter en ik meerdere) maakte ik mijn rentree weer in Loosdrecht. Nu hebben ze in Loosdrecht dus 2 jaar de tijd gehad om die eilanden op te ruimen, wat blijkt: sommige eilanden zijn zelfs groter gemaakt.
    Neem nu eens een voorbeeld aan de Hedwige polder, hup onder water dat land.

    De kwvl had ipv het jaarlijkse paaseiboeienzoeken nu gekozen voor een een up/down wind baan, hulde !
    Er was even angst dat de verschillende klassen elkaar continu in het vaarwater zouden zitten maar dat was met een spreader keurig opgelost.

    De 1e start was op plas 81 en de finish lag op plas 73 met hier een daar een eiland ertussen.
    Bij de pin gestart samen met Sander, stukje varen, overstag en voor het veld uitkomen !
    Erg leuk, alleen Sander voer door en werdt 1, tsja..
    Het is best lollig om redelijk voorin boven te komen maar je moet ook weer naar beneden en het is weer bewezen: een Harderwijker kan niet pompen, ik werd aan alle kanten voorbij gevaren.

    Dag 2 het water op en weer af, geen wind. Net toen ik er over dacht traditie getrouw mijn boot weer op de trailer te flikkeren, kwam er wind en konden we toch nog 3 potten varen. Start op plas 59 via 34 finish op 29. Nu lag er vlak na de start een eiland, dus je moest snel de keuze maken, samen met bakkerij de Waal en Sander links en voor het veld uitkomen, dit vervolgens voor de wind weer verkloten, maar toch leuk.

    Dag 3 meer wind en 2 potten gevaren met Hein als winnaar, wat gaat die man hard voor de wind !
    Het was mooi om te zien dat er veel nieuwe gezichten in de klasse zijn (waarvan er een paar erg hard gaan)

    Er zijn ook dingen die niet veranderd zijn :de gastvrijheid op hwh, een Henk de Jager die onze eigen Nanne geheel onterechte van plas 89 naar 23 vloekt (Henk, dat heeft een fijnbesnaard man als jij toch niet nodig..) en een hoop lol.

    Nu ff de kerstboom optuigen

1 berichten bekijken (van 1 totaal)
  • U moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.