2009 Finnale 16 & 17 MEI (by Luuk Kuijper)

Home Forums Verslagen 2009 Finnale 16 & 17 MEI (by Luuk Kuijper)

1 berichten bekijken (van 1 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #356
    Webmaster
    Sleutelmeester

    Finnale 2009

    Alweer een jaar voorbij en de Finnale was alweer een feit.
    Soms wen je aan dingen, echter aan de service die Jan en Trees verlenen mag je niet wennen en het was weer super geregeld, nog dank daarvoor en ik durf dit namens alle deelnemers te doen.

    Zaterdag 11.30 starten, even voor 11.00 het water op. JW Kok was gelukkig weer erg laat en kreeg weer hulp om op tijd aan de start te verschijnen, aan sommige dingen mag je niet wennen anderen zijn een gegeven.

    Achter de beschutting van Hemmeland was het goed te doen, echter voorbij de punt bleek wel dat er genoeg wind stond en de hangbanden in de boot geschroefd moesten worden.

    De eerste start was weer even wennen voor een aantal, maar er wordt niet gewacht en vooral de jonkies gaan steeds harder en de trainingsuren van Karel., Gert en Timo werpen hun vruchten af. Timo werd mooi eerste gevolgd door Karel en Wietze moet nog even warm draaien en werd 3de. JW was op de kant laat, maar op het water niet en ramde de Santa Maria naar de 4de plek gevolgd door Cees en Paul.

    De 2de pot had Wietze het ritme te pakken en zouden na deze eerste plaats nog 3 eentjes volgen, erg sterk gevaren, Wietze moet niet teveel trainen zo blijkt.
    Karel was de Joop Zoetemelk en werd alle potten 2de., maar ik had ervoor getekend.

    Gert, Timo en Dennis zaten telkens voorin en sloten de zaterdag goed af.
    Bij de masters voeren JW, Cees en Paul erg sterk. Paul met zijn nieuwe boot en mast had een goed moraal, zo ook zijn snelheid.
    Arwin en Thierry deden ook goed mee, zelf had ik niet de juiste klappen en kwam niet goed uit de startblokken ondanks Riva net in de benen.

    Zaterdagavond lekker gegeten , was uiteraard ook weer goed verzorgd, met mijn vader en Martijn (zoon) de tafel gedeeld met de familie Woerdeman. Auke vertelde wat jeugdverhalen en was het gezellig eten. Na afloop zei Martijn nog wat een leuke meneer, nou ja je weet het dronken mensen en kleine kinderen ….. Na het eten nog even een ijsje gehaald in de nieuwe ijssalon en daarna terug naar de haven met Fons en de mannen(Cees, JW, Karel enz) gingen nog een biertje drinken omdat de regen die inmiddels begonnen was niet aanlokkelijk was om naar de haven te lopen.

    Zondag met spierpijn opgestaan en om 10.30 de eerste start, de wind was zeker niet gaan liggen en er moest weer gehangen worden. Van Wietze en Karel is al vermeld hoe de dag verliep. De eerste start zat ik onderin, maar had al gezien dat je boven moest zitten, mijn verlies maar gepakt en overgestoken en zodoende de schade nog wist te beperken.
    JW zat helemaal verkeerd en eindigde 19de, ik zag hem direct na de finish naar huis varen en vroeg me af wat er aan de hand was, hij had nog geen aftrek gevaren. Later een sms dat drinken de avond ervoor en zeilen met wind in de Finn niet meer gaat als je boven de 40 bent.
    Jammer want hij stond er goed bij, maar ja het peloton wacht op niemand.
    Thierry voer sterk en had goeie snelheid en werd 4de met voor hem Dennis.
    Ook Arwin en Cees zaten er weer goed bij.
    De 2de pot gaf ongeveer het zelfde beeld, waarbij Henk de Jager warm begon te lopen, die reeds een mooie constante serie had staan. Nog het vermelden waard, Paul, Rodrick en ikzelf gingen zo lekker over BB dat we de boei mega overzeilden en als laatste 3 de boven boei om gingen. Er begonnen steeds meer mensen af te haken die 5 potten met 18-20 knopen wel genoeg vonden. De laatste pot nam de wind nog iets toe en hadden we ca 20-23 knopen en wist Gert mooi te winnen gevolgd door Wietze en Dennis werd 3de.
    Zelf werd ik vierde en had eindelijk de goeie klappen te pakken en was iedereen net zo moe als ik en was er op dat vlak geen voordeel te behalen. Arwin en Bas waren te vroeg en konden bij de benedenboei meteen doorvaren.

    Cees wist het Master klassement te winnen, heel knap werd Arwin werd 2de.
    Wietze werd met 6 punten 1ste, Karel 2de en Gert knap 3de.
    Voor de rest van de uitslagen zie de site.
    Rutger was weer terug (en nu blijven, je bent toch geen Okker) en had alweer spijt maar voer goed en zijn speed was prima, ook de HIT man had de gang erin.
    Ewout hing als een plank en zondag ondanks de wind goed voer en prima speed had.

    Comite en Jury ook prima voor elkaar, dus was het een perfect (zeil) weekend en is 36 deelnemers echt te weinig, volgend jaar op naar de 50.

    Nogmaals Jan en Trees bedankt voor de gastvrijheid en Ewout, Bas of ik hebben de master wissel prijs, kijk allen in je kast en overhandig de prijs aan Cees, die hem heeft verdiend.

    Groet,
    Luuk

1 berichten bekijken (van 1 totaal)
  • U moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.