Fantastisch gedaan PJ en weg met de Medal Race !!

Jan Bart

Fantastisch gedaan PJ en weg met de Medal Race !!

Postby Jan Bart » 05 Aug 2012, 15:49

Allereerst mijn felicitaties aan PJ. Hij heeft het gewoon heel erg goed gedaan en als hij uiteindelijk goud zou hebben gewonnen in plaats van een vierde plaats zou dat niets hebben veranderd aan de grote hoeveelheid respect die ik inmiddels voor hem heb.
Naar mijn mening geeft de stand na 10 races het best de verhoudingen in de vloot weer.
Dat maar de helft van de deelnemers uiteindelijk voor dubbele punten op één of ander loterijbaantje een Medal Race mag varen vind ik afbreuk doen aan de essentie van het wedstijdzeilen en wat mij betreft kunnen ze de Medal Races niet snel genoeg afschaffen.
Ben benieuwd of ik de enige ben die er zo over denkt.

paul

Re: Fantastisch gedaan PJ en weg met de Medal Race !!

Postby paul » 06 Aug 2012, 13:57

PJ, kan niet anders zeggen dan dat je het uitstekend hebt gedaan. Er helaas geen zuurder plekje te behalen dan 4. Ik blijf van mening dat hij op dit moment de beste Finnzeiler is die Nederland kon afvaardigen. Ik (geniet en) heb genoten van de prachtige beelden en prestaties van PJ, de Finn én het zeilen!

over de medalrace kun je van alles vinden, het is nu onderdeel van de hele serie. Ik blijf er voor, bedenk dat PJ ook met de neus tegen goud aan zat toen hij ter hoogte van Slater voer. Het is keihard dat goud en 4e enkele meters van elkaar ligt..

Paul

Jaap Goede

Re: Fantastisch gedaan PJ en weg met de Medal Race !!

Postby Jaap Goede » 25 Aug 2012, 19:49

Ook van mijn kant, Pieter Jan Postma, de felicitaties met het behalen van de 4e plaats. Ik vind het so wie so een bijzondere prestatie om ons land te presenteren op de Olympische Spelen en dan zo'n wereld plek neer te zetten. Medailles tellen niet meer mee als het om ontzag gaat. Dat heb je wel bereikt. Hulde nogmaals aan je 4e plaats.

Sport en zeilgroet,

Jaap Goede

Return to “Discussie forum”