2010 Boterletter (by Paul Kamphorst)

Home Forums Verslagen 2010 Boterletter (by Paul Kamphorst)

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #390
    Webmaster
    Keymaster

    Boterletter 2010

    Het evenement van het jaar dat zowel op de kant als op het water zwaar is. Het zal niet voor het eerst zijn dat men de start niet op tijd haalt door intensieve walsessies in de omgeving van de Kralingse plas met de grommende grondzeeën. Dit jaar was de afvaardiging niet omvangrijk maar naar eigen zeggen de fin fleur van de Finnklasse. Zaterdag begon het allemaal rustig en met een westenwind werd gestart op boei 2. Lokale kennis van Luuk bracht hem direct aan een ruime leiding die een mentale klap had moeten zijn. De rust bij Nanno, Arend, Hero en ondergetekende bleek voldoende om Luuk aan het eind van de eerste ronde bij te halen. Hero en Nanno trokken in het aankomende kruisrak een nieuw gaatje, Maar niets is zeker in Rotterdam. Het voorlaatste rak wist ik met een lagere ruime koers de meters goed te maken en uit te bouwen. Ook Luuk had hiermee weer flink meters goed gemaakt.
    Éénmaal aan de leiding was het voor mij de pot uitvaren met Nanno op 2 en Luuk 3.
    Na de pauze sloot Stefan zo aan bij de troepen. Hero was vast van plan één en ader recht te zetten, als andere lokale held nam hij bij de start de leiding en vertrok. Nanno en Luuk restte helaas niets anders dan om de tweede plek te knokken. Arend kwam na een sublieme start goed boven maar moest toch langzaam meters prijsgeven en vocht een duel met Stefan uit, die zijn afwezigheid van de ochtend herstelde door Arend achter zich te houden. Zelf begon ik opnieuw achteraan, maar kon niet de wereldklappen uit de eerste pot herhalen. Hero werd op afstand één, Nanno 2 en Luuk 3.
    Zondagochtend was vertrekken al een behoorlijke opgave. De hele tent was aan elkaar gevroren: mastring, schoot, blokken, klemmen, zwaard. De wind was oost en de start op boei 4 bij de molen. Wat een gek%$# om daar te komen. Ik lag al weer vet laatste toen ik de boei eindelijk achter me had. Hero opnieuw eerste met Arend aan zijn zijde en Nanno vlakbij. Het kruisrak van boei 1 (hoekkie bij RZV) naar boei drie (andere hoek bij de brug) gooide de boel op zijn kop. Hero was ver de plas op en kreeg het aan de stok met Luuk die dichter bij de kant bleef. Nanno probeerde met een Loosdrechtaanpak de andere kant van het eilandje, maar bleef daar opvallend lang (te )stil liggen. Zelf wist ik van laatste wat mannen te pakken en op een meter of vijftig achter Hero en Luuk te ronden. Voordeel als Hero iemand vlak bij heft hij altijd gaat rommelen ten koste van de snelheid. Met de helft aan achterstand kwam ik bij de onderboei. Hero en Luuk hadden alle twee een behoorlijke hoek gekozen. Daar tussenin zat wat winst. Bij de bovenboei de spiegel van Hero voor het aantikken, als je in een goede flow zit, lijkt het ook allemaal te lukken. Bij de bovenboei koos Hero om boven Cadetten langs te gaan en ik ging direct laag. Luuk om afstand om de boei ging nog lager. Ik deed het niet slecht, maar Luuk maakte nog meer meters goed. Bij de voorlaatste boei had ik de leiding en Luuk had Hero ook verschalkt. Zo hebben we de finish bereikt.
    Laatste pot was door mix van resultaten nog niet vergeven (los van de lokale weeromstandigheden). Hero wilde iets rechtzetten en zat in de goede draaiing links bij de start. Hoewel hij goed voorsprong had, bleef dat lange tijd gelijk en hadden Nanno en Luuk op de korrel. Zelf was ik weer als laatste bij de bovenboei en kostte het te veel tijd om de aansluiting te vinden waarmee de leiding werd vergeven. Laatste ruime windse rak naar boei 1 lag Hero geparkeerd in een windwak. Nanno ging de plas op met wind en pakte meters tegelijk, Luuk daarentegen ging als lokale kenner op zoek naar de kant en pakte daar ook handenvol meters op de leiding. Een verwoed rukkende Hero moest een keuze maken Het bleek net op tijd, waarmee hij eerste (overal) eindigde.

    Dank voor de ontvangst bij de (ex) club van Luuk met de open haard aan, waar vind je dat nog?

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.