2016 Boerenkoolcup (by Karel van Hellemond)

Home Forums Verslagen 2016 Boerenkoolcup (by Karel van Hellemond)

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #590
    Webmaster
    Keymaster

    Nog duizelig van de wind die alle kanten op ging schrijf ik dit verslag. Zaterdag een heel dun windje uit het NO we starten onder in de plas. En na een general zijn we goed weg waarbij de helft van de vloot toch wel erg scherp was. Na een paar flinke fouten en bb/sb incidenten ben ik de weg even kwijt, pak de vlagen te vroeg en ben bezig met de trim van een zeil wat ik niet ken. Zie in de verte Sander en wat volgers halve wind op de gate af varen. Kom rond de 60 e plaats boven in gezelschap van Martijn. We maken een hoop goed en ik wordt nog 20e. Sander wint voor Nicolas en Bas.

    Ab heeft het lastig en de wind blijft echt allen kanten op gaan .Maar we gaan het weer proberen en natuurlijk na een paar starts kunnen we beginnen aan de 2 e pot. Start nu beter maar de wind maakt een flinke draai naar het noorden en de wedstrijd wordt afgebroken. Naar de kant voor de lunch welke weer goed verzorgd was door de sponsor UNOX! Terug de plas op en de wind is nu uit het noorden en iets stabieler. Start goed en kan op het startschot overstag en stuurboord weg. Nanno en Erik zijn iets verder door gevaren en vertrekken onder het eiland van Lamme richting de boven boei en zijn toch wel een eindje weg. Het groepje wat volgt ligt dicht bij elkaar met Nicolas Wiebe ikzelf en Jelte kort daar achter zitten een wereldkampioen uit de Uk en Bas. Nicolas krijgt nog een vlag voor de gate. Het laatste rak wordt spannend! Eric wint de race Nanno wordt 2e en Wiebe keurig 3e. We hadden nog een race verwacht maar tot onze verbazing werden we naar de kant gestuurd zeker met het weerbericht in ons achterhoofd.

    Zondag werd er niet meer gevaren dus was de stand na 2 races de einduitslag. Top 3 zeer dicht bij elkaar de vloot was sowieso zeer compact! 1e Erik Bakker, 2e Nanno Schutrups, 3e Nicolas Heiner. Wat verder nog opviel:

    • Bas de Regt, Thomas vd Berg en Bas Wijman zich steeds vaker voorin melden.
    • Robert Thole zijn oude vorm weer begint terug te krijgen.
    • Auke Woerderman weer van de partij was.
    • Good old Loek naar een keurige 18 e plek zeilde.
    • Mijn zoon net zo snel worst kan eten als Sander Willems.
    • We veel buitenlanders op bezoek hadden.
    • Een boven boei met spreader een stuk veiliger is met veel boten en korte kruisrakken !
    • We een hoop zeilers nog misten de winnaar van vorig jaar, Tijmen, Roel, Tobias, RonaldR, ArjanV,Jan vd H, Jan Z, Paul ???
    • We Lucio nog altijd missen !!

    Karel
    NED41

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.