2010 Boerenkoolcup III (by Henk de Jager)

Webmaster
Site Admin

2010 Boerenkoolcup III (by Henk de Jager)

Postby Webmaster » 17 Mar 2011, 22:15

Zondag zoals voorspeld weer lekkere koffie door de dames gezet en een fijne wind zo van 10 knopen met een wisselende richting N NW, iedereen was er zowat weer bij op deze ochtend, net als de heren van de rescue boot en de zwemmers van gisteren natuurlijk.

4e Race. Wat lag dat eiland er weer mooi tussen in deze race. Er moesten keuzes gemaakt worden. Voor velen een ramp voor sommigen een kwestie van intelligentie. Men rook aan een prijzenslag op de hattrick man van de voorgaande dag, de aanval werd ingezet door de kandidaten, maar er was bij 4 wedstrijden al een aftrek geloof ik, dus geen enkel gevaar voor P.J. Postma om de eerste plaats af te moeten geven.

Zondag middag Soep met broodje UNOX worst.

Tergend moesten de mannen met de hamer tussen de middag nog een erwten soep met worst naar binnen werken (1 Euro voor het gas) om PJ aan te kunnen vallen, en dat heeft toch wel effect gehad.

De 5e race laatste kruisrak was meest tricky van alle 5, de grote verassing kwam van links en haalde een streep door vele illusies, Nanno viel hard aan en het werd dus nog even spannend, Karel v Hellemond met nog wat muiters, zoals ik, uit nood naar links boven het eiland heen en met een lotto trekking er uit en een goede plaats op de finish.

Het was wat vreemd die laatste race want die de Jong was van het start schip af, Edo Bakker met John van Altena en Flagman moest het maar oplossen tijdens de start geloof ik. Zij lieten ons nog wel even wachten, zij werkten ook goed samen en het ging uiteindelijk ook goed, en dus is het reserve start comité is bekend.

De Star Klasse winnaar Ab Ekels 1e prijs totaal, liet zich nog bijna door de eerder gerefereerde study sportschool houder uit Hilversum verrassen, deze man werd duidelijk 2e overall na alle races gezeild te hebben. De Rest van de star vloot liet het zaterdag een beetje liggen door bij de kachel te blijven zitten.

>>> Voor vervolg, zie deel IV

Return to “Verslagen”