2010 Open Deense (by Loek Kruijer)

Home Forums Verslagen 2010 Open Deense (by Loek Kruijer)

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #383
    Webmaster
    Keymaster

    The Danish connection: daar mag je inmiddels wel van spreken, gezien de groeiende belangstelling van Nederlandse Finnzeilers voor het open Deense Kampioenschap door de jaren heen. Wat maakt het zo aantrekkelijk om naar Denemarken af te reizen?? Ten eerste: ieder jaar een andere toplokatie, daarnaast het zeilen op zee met weinig stroming, en altijd goed georganiseerd met gastvrijheid hoog in het vaandel. De Sönderborg yachtclub, the place to be, was de organiserende vereniging. Gelegen aan een prachtige baai op loopafstand van het historische stadje Sönderborg. Een club met de nodige ervaring wat betreft het wedstijdzeilen. Voorig jaar bijvoorbeeld nog het W.K. O.K.-jollen georganiseerd. Misschien iets voor het W.K. Masters?? De accomodatie is er. Ook met de catering zat het wel snor. Traditioneel bij de “Deense drie daagse”kon je op de club ontbijten en zelf je lunch voor aan boord verzorgen. Een b.b.q. en vrij bier was ook een goede binnenkomer na een dag zeilen.

    Wat de wedstrijden betreft, moet ik helaas kort zijn (op doktersadvies) vanwege een computerarm!!! De oorzaak is waarschijnlijk het zeer uitgebreide Loosdrechtweekverhaal, dus vandaar. Daar gaan we: naast de Denen 11 Nederlanders, 3 Duitsers en 2 Zweden. Zonnig weer, windkracht 2 tot 3. Op en neer banen. 9 wedstrijden gepland in drie dagen, 6 gevaren. Sander Willems, na enige afwezigheid in het wedstrijdcircuit, opvallend goed bezig. Topfit, dank zij dokter Frank, ca. 10 kg lichter (ik herkende hem niet meer) zeilde regelrecht naar de hoofdprijs. Een replica van Paul Elvströms’hand in brons. Je moet er van houden. Karel van Hellemond moest zijn titel van vorig jaar inleveren met een derde plek. Vergeet die Star en focus (Roy Heiner) op de Finn, zou ik zeggen. Cees Scheurwater, een laatbloeier, of wordt langzaam gebracht, kan ook, houdt de opgaande lijn vast.Mooie 6e plaats. Ondergetekende is aan zijn 2 jeugd met andere mast en nieuw zeil, goed op dreef. Londen komt net iets te vroeg naar mijn idee.10e
    Overige Nederlanders : dat kan beter!

    Zie de uitslagen op Finnclub.

    Loek Kruijer,
    Ned 860

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.