2010 Tulpenrace (by Thierry van Vierssen)

Home Forums Verslagen 2010 Tulpenrace (by Thierry van Vierssen)

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #369
    Webmaster
    Keymaster

    Met 52 deelnemers in 2010 ten opzichte van 44 deelnemers in 2009 kunnen we spreken van een licht herstel…..

    En mijn vriend Jan Willem Kok wil ik trouwens feliciteren met zijn ver vooruitgaande blik op het gebied van trends.
    Een paar jaar geleden werd mijn vriend nog uitgelachen door dezelfde zeilers die nu …jawel … nu de kleur Oranje hebben ontdekt. Het is u allemaal opgevallen maar niemand lacht meer om de kleur Oranje. Het is allemaal te danken aan onze pionier JW Kok. Oranje is VET KOEL!
    Zie ik de kleur Oranje dan denk ik aan KOK …. Daarna pas aan Koningendag. Wij onderschatten de diep werkende krachten van JW KOK. Let maar op…die grijze muts op zijn hoofd tijdens de Tulpenrace…. Over 5 jaar zeilt iedereen met zo’n muts en ik durf nu te zeggen dat wij ook in de zomer van 2015 met zo’n muts zeilen.
    Merken zoals O’Neill hadden in de jaren 90 al het talent van JW Kok door en investeerde toen in JW Kok hopende dat hij zijn geheim zou prijsgeven.

    Kok vandaag in het bestuur…dat betekent dat er in 2015 iets positiefs gaat gebeuren met de Finn Club. Wij zullen er vandaag nog niet achter komen maar ik zeg jullie allemaal…. In 2015 zal er iets positief gebeuren en dit is allemaal te danken aan JW Kok.

    Wist u dat JW Kok mij in 2003 wist te vertellen dat hij een keertje een huis zou gaan bouwen op zijn eiland…. En ik nog geen twee weken geleden getuigen was van een prachtige villa in aanbouw van ….Jawel JW Kok.
    Devoti boten uit 1996 worden straks weer HOT. Nu eindelijk begrijp ik mijn vriend Eric Bakker die …..gewoon helemaal niets zegt en gewoon maar blijft doorzeilen in zijn Devoti ’96 hopende dat deze ook langzaam gaat verkleuren in de kleur ….Oranje.

    En die dubbele knop Tulpen tijdens de prijsuitreiking….U lachte allemaal ….respect JW Kok….Ik koop nu alleen nog maar dubbel knops Tulpen….kleur oranje.

    Natuurlijk hebben we gezeild dat weekend.
    Drie wedstrijden op de zaterdag en twee op de zondag.
    Een prachtig sterk wedstrijd veld met vele bekende gezichten.
    Overal zag ik de kleur Oranje.

    1 NED 41 Karel van Hellemond S 10 2 1 6 6 1
    2 NED 842 Pieter jan Postma S 10 3 12 2 1 4
    3 NED 6 Stefan de Vries S 15 4 3 3 12 5

    Met vriendelijke groeten vanaf de KWVL
    NED 0
    NED747
    NED881

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.