2009 Loosdrecht week (by Lacus-jan Groenhout)

Home Forums Verslagen 2009 Loosdrecht week (by Lacus-jan Groenhout)

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #358
    Webmaster
    Keymaster

    Het was weer een ouderwetse Loosdrecht weekeinde, of toch niet. Nu was er wel wind voor alle wedstrijden, en wat voor een wind Super gewoon.

    Op vrijdag ochtend lekker op mn gemak met het bootje naar de haven even snel betalen, een mooi spaar beestje in ontvangst en hop op naar de koffie. Alle verhalen doen dan weer even de ronde en dan maar naar de boten , nog meer verhalen. Er stond een lekker windje , iets voor rond de 100 kilo, en dat treft.

    Aan de start een 22 ,23 bootjes, wel erg weinig, waar waren de toppers uit Harderwijk? toch niet allemaal op vacantie? Er was een ZZW wind en de boven boei was even ver weg. De start op de 1e plas voor het hotel. na de start meteen over sb gegaan en na een kort klapje over bb voor het hele veld langs , alleen Pieter de Gooijer nog voor me .
    Jezus wat gebeurd hier nu. Niet gehinderd door enige kennis van zeilen maar over de 3e plas op zoek naar de boven ton en ja als 2e aangekomen. Nu als een speer naar beneden naar boei 1 weer op de 1e plas. Nee niet achter de rest aan want voor de wind is niet mijn ding, en jezus wat gebeurd er als eerste om de boei, maar hoe moet ik hem ronden, even naar de Stars kijken. En ja de hele tijd één liggen wat een kick is me nog nooit gebeurd. De voortsprong liep alleen maar op ik zag ze bijna niet meer , tot de een na laatste boei, daar bij 2 even te veel gerommeld ( stress) en Ja de Jager komt alweer dichterbij, en slijpt z’n mes om de haas te slachten.
    Laatste rak ruime wind ook niet m’n favoriet, als je weet dat de Jager je wil villen. Zou ik dan voor het eerst in m’n leven 1e worden, het zou toch niet waar zijn, maar ja toen werd ik wakker en net voor HWH haalt hij me in, een drukke noemt I het , nou ik noem het gewoon waardeloos stijlloos klote nou ja jammer. Om de laatste boei, en vol gas naar de finish, maar die kwam al zo snel, ik liep nog wel wat in maar te weinig. Henk super gedaan je krijgt me toch altijd weer gek.
    Aan de bar was ik wel de bink, stom want daarna zeilde ik gewoon weer op m’n eigen plek lekker save in het midden.

    De tweede pot nog meer wind, en ook weer een lange baan, en Bas wist deze prachtig te winnen. Op de steiger weer onze gezellige na praat en mekaar afzeiken met de diverse biertjes, heerlijk gewoon. En ’s avonds een prachtig Italiaanse hap. Top geregeld dames hoe jullie dat toch weer voor de Helden klaarspelen.

    Zaterdag weer naar de haven en een fikse wind op de kop. Weer een lange baan, Starten bij zes, en dan maar weer op naar de 4e plas , daar speelt het zich allemaal af. Bas weer een 1e plek gevolgd door Albert. Wat was die broodjes bakker toch steeds ver weg. De 4e race was ook weer met allejezus veel wind, maar ja eerst de race en dan de tractaties, en Cees wist als snelste het peleton voor te blijven, op de voet gevolgd door ja wie anders de Focatio koning Bas. Had die Bas soms een oortje in?

    Weer een biertje en een hapje en ook de dames van de helden waren nu aanwezig , om met z’n alle lekker te borrelen. De kids rende en tracktorde gezellig over het terrein, Henk vemaakte zich met een oud ABBA zangeresje, iedereen was jaloers, behalve Giel.
    Een heerlijke Indische Hap erin en ja er was ook een Karaoke setje, dus dan maar Hazes op en die mic erbij zingen met die hap, wat een lol kan je hebben met een beetje techniek en een borrel. Zelfs AB(normaal) ging uit z’n dak op de zangkunsten van zoon Marcel ja hij maakte een dansje op tafel. 23:30 braken we de boel maar op om de bar medewerkers ook nog wat nacht rust te gunnen. Geweldig gedaan mensen dit weekeinde.
    Zondag weer vroeg naar de haven, voor een koffie en ja je leest het goed een heerlijke uitsmijter van Joke Lekker.( was nodig ook )

    Weer naar de start varen , mooi zonnetje en een heerlijk windje .
    Baantje bekeken, starten. nog 17 seconden ja jameer allemaal naar huis, er komt onweer.
    In de haven 2 uurtjes wachten, en weer het water op geen onweer. Weer de NK baan, maar er zijn een paar jongens Jack Auke Henk die niet opletten en een baby baantje wilde zeilen. Jammer jongens jullie lagen zo mooi bij de boven ton. Dan maar weer aansluiten, weer naar 14 komt die Bakker 703 er toch ongenadig aan gevlogen van achteren, en ja hij flikt het weer op sublieme manier bij de ton FF 5 boten pakken. Ab wist niet waar hij vandaan kwam, heb je nooit gezien. en op naar boei 8 Jezus wat een wind, en wat een regen. Je kon geen hand voor ogen zien, geen golven meer door de regen en wel hard gaan Super. Daarna weer door naar 5 lang rot stuk zals je dat niet goed kan, dan maar focussen op Auke, net nog achter hem om de boei, jammer hij lag bij de boventon nog 2 nu niet meer. Weer door naar 13 en dan naar 3 Alleen Fred dacht ga lekker over de 4e naar 3 heb ik meer wind, ja dat had je wel, en hangen dat I wilde, maar dan moeten wel je voetjes onder de band zitten Fred, anders is het inderdaad plons. en zwemmen. En ja ook de Laatrse race was voor de broodjes koning uit Amterdam één. Een super resultaat.

    Daarna weer lekker aan de borrel met de mooie happen en een gezellige prijuitreiking door Henk en Frank. Ze hadden het goed voor elkaar, en gaven de Optimisten veel complimente. Nou ik geef ook de mannen op leeftijd in de finn complimenten mannen super met zo’n wind en dan toch uitzeilen top. Al met al voor mij de mooiste wedsrtrijd uit m’n Finn loopbaan.

    Henk en je team geweldig gedaan, Joke ook super en laten we hopen dat er volgend jaar wat meer mensen uit andere delen van het land mee doen in Loosdrecht.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.