Even de verwachtingen managen: Geen jaarboek??

Ronald Ruiter

Even de verwachtingen managen: Geen jaarboek??

Postby Ronald Ruiter » 28 Dec 2015, 17:29

Allerbeste Finnzeilers,

Een aantal van u heeft natuurlijk een rot kerst achter de rug. De koude kant van de familie zijn we, op een paar lekkere schoonzussen na, allemaal al jaren zat en ook de kinderen en voor een steeds groter deel van onze Finn populatie, kleinkinderen, zijn echt niet te genieten in december. Jarenlang was er dan dat enige lichtpuntje in deze barre tijden; het Finn jaarboek. Maar ook dat heeft dit jaar de kerst niet kunnen opfleuren. En voor wie denkt dat dit gewoon door Post NL komt, of door de moeilijk met deadlines werkende samensteller van het boek, komt eveneens van een koude kermis thuis. Want....; dit jaar geen jaarboek.

Het simpelweg uitprinten van de reeds velen malen online gelezen verhalen, uitslagen en foto's om dat vervolgens mooi vorm te geven, stamt in onze ogen meer uit de tijd van de houten mast met dacron zeiltje, dan uit de tijd van carbon en kevlar.

Het is een milieubelastende, kostbare en voor velen overbodige activiteit. En nog belangrijker; het ondersteunt een belangrijk doel van de FCH onvoldoende; en dat is de promotie van de klasse. Daarvoor in de plaats hebben we wat anders bedacht dat meer recht doet aan dit doel. Dit is beschikbaar tijdens de ALV. De uitnodiging daarvoor heeft, zoals u heeft gezien, een behoorlijke upgrade ondergaan. Wij gaan ervan uit dat deze upgrade ook geldt voor het aantal aanwezigen.

En voor wie dit mentale tikje zo voor het einde van het jaar moeilijk te boven kan komen; op deze website staan wat oude exemplaren online. En voor een groot aantal van ons, worden de uitslagen toch alleen maar minder. Dus oude jaarboeken lezen is sowieso beter voor het moraal!

Lang verhaal kort: Een hele fijne jaarwisseling en we hopen iedereen op de ALV op 17 januari te zien!

Namens het bestuur
Ronald Ruiter

paul

Re: Even de verwachtingen managen: Geen jaarboek??

Postby paul » 29 Dec 2015, 17:14

wordt zeker interessant de 17e

budget voor 2015 op de ALV was goedgekeurd inclusief de uitgifte van een jaarboek.
daarin zijn ook genoemde motivaties aan de orde geweest. doel van het jaarboek was de binding met de oudere minder actieve finnleden te behouden, die niet zo van de digitale snelweg zijn. meer dan de actieve leden, die vechten om 10e te worden opdat zij het verslag mogen schrijven.

dus een nieuwe koers, ik laat me verrassen.

100% selachimorpha

Postby 100% selachimorpha » 01 Jan 2016, 12:15

Zullen we die super7 verloting aan het einde doen.. Ik vermoed dat mijn kansen dan toegenomen zijn :-)

Henk de Jager

Postby Henk de Jager » 02 Jan 2016, 04:25

ZAL BIJ DEZE EEN PUNT WORDEN OP DE ALV 2016 AGENDA , DAN STEM IK ALS NOG VOOR HET JAAR BOEK 2016, EVENTUEEL OP AFSTAND .
THOMAS K SCHRIJFT DAN NOG EVEN HET WINDY FINN CUP VERSLAG VAN MALCESINE 2015 EN HET JB IS KOMPLEET .

Return to “Discussie forum”