2016 OBK – Oostende (by Luuk Kuijper)

Home Forums Verslagen 2016 OBK – Oostende (by Luuk Kuijper)

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #588
    Webmaster
    Keymaster

    OBK te Oostende

    Een paar jaar geleden hier ook gevaren en de herinnering aan 20-25 knp en golven deed mij besluiten om weer naar de Belgische kust af te reizen.

    Met 27 deelnemers waarvan 9 Belgen was er een mooi en sterk veld.
    Stonden 6 wedstrijd op het programma, zaterdag 4 potten gevaren, want het gevaar bestond dat er zondag geen wind zou zijn.
    We starten vanaf het strand in een beschutte kom en dus was het makkelijk wegvaren, niet makkelijk om het strand op te komen door het mulle zand, dat brak enkele conditioneel al op voordat er een wedstrijd gevaren was. Dat mocht de pret niet drukken. De Belgen hadden er alles aan gedaan om een goed evenement neer te zetten en men sprak zijn waardering meerdere malen uit voor de Nederlandse deelname in de Finn , maar ook de Duitse in de Europe.
    Naar de start was een makkie 15-20 min. halve wind naar de start. Voor de deur dus en daar word ik altijd blij van. Wij de Inner loop en de Europe outer, werkte prima en zaten elkaar niet in de weg. Parkeer gelegenheid voor auto en campers naast de club en dicht bij de boot, ook goed.
    De meesten verzamelde vrijdagavond en werd er uit eten gegaan wat erg gezellig bleek, ik kan er weinig over zeggen,want ik was er niet bij, maar de verhalen waren prima.

    Er is geen enkele reden om OBK hier niet nog eens te houden, goede organisatie, veel vrijwilligers en men zet zijn beste beentje voor, mooi water , golven en stroom wie daar van houdt.

    De wedstrijden kan je zelf evalueren adhv de uitslagen, zaterdag stond er tussen 12-15 knp, op golven dus flink aan de bak en dat voelde iedereen De boot na afloop het strand op trekken was even op de tanden bijten.

    Hein en Tobias met wind altijd goed, maar extra vermelding verdient Sebbe, buiten dat hij Belgisch kampioen is geworden wat zeer knap is, gaat deze man hard met een setje (mast/zeil) van de spelen van 2004, hoezo ontwikkeling in de masten, vaart gewoon eentjes met oude spullen. Bedenk wel dat hij meer dan 10 jr niet in een Finn heeft gezeten. Potentiële.kandidaat voor de WK masters titel zou ik zeggen.

    Zaterdag avond een drankje met een groep Nederlanders bij de camper, jong en “oud gemixt” en generatie kloven worden soms niet gedicht, Arend die lezing geeft over diverse onderwerpen, van hoe goed de Wilke Finn is tot het immigratie beleid. Voor elk wat wils dus.
    Johan in een mooie nieuwe bolide zorde voor vervoer als taxi, dat heb je met een zwarte Mercedes.
    Ronald terecht uit zijn hum door een gat in zijn boot, jammer dat maakt de herinnering aan Oostende minder leuk.
    Na het drankje naar het clubhuis voor de maaltijd, welke in het inschrijfgeld was inbegrepen, spaghetti met een Magnum na, Johan spijt van zijn 300 Kcal ijsje, morgen moet er dus door het zand geploeterd worden om dit kwijt te raken.

    Zondag weinig wind, enkele geloofden het wel en anderen waren “versleten” van de zaterdag. Zelf ben ik niet gek op stroom, met weinig wind is de stroom bepalender dan de wind, maar dat hoort erbij en de zelfde mannen waren weer voorin te vinden.
    Vermelding van de dag, Peter Aukema, 2 x 2de plaats en pakte de winst in de laatste stukken.

    Op de wens van de zeilers de prijsuitreiking met gratis bier vervroegd en werden de podium gasten gehuldigd:

    1. Sebbe
    2. Hein
    3. Tobias

    Beste Belg na Sebbe is Wim Hendrix met een 14de plaats, Wim ook bedankt voor al zijn inspanningen.
    Elke deelnemer kreeg een rugzak en er werden horloges verloot, 2 Nederlanders in de prijzen, maar die waren al weg, jammer dus.

    Zie verder de uitslagen op de site en op naar het ONK.

    Groet Luuk Kuijper
    Ned 60

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.