2015 Zomerwedstrijden – Sneek (by Ronald van Klooster)

Home Forums Verslagen 2015 Zomerwedstrijden – Sneek (by Ronald van Klooster)

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #541
    Webmaster
    Keymaster

    Zomerwedstrijden en het tijdelijke FCH clubhuis

    Vorig jaar zat ik helaas in de bergen met de fiets maar begreep toen uit de verschillende whatsapp berichten dat het een topevenement was. Dit jaar ver van te voren de datum vrijgehouden. Er hangt een Sneekweek sfeer in de Finn klasse tijdens de zomerwedstrijden en KWS probeert er ook altijd een super georganiseerd evenement van te maken.

    Peter Aukema heeft er ook werkelijk alles aan gedaan om dit evenement te laten slagen. Peter is een soort strijd aan het voeren voor de Finn in het Noorden. De jeugd die daar in grote getallen aanwezig zijn moet zien wat een gave boot de Finn is. En daarin ondersteunden wij Peter natuurlijk van harte….

    Het begon vrijdagavond al in het centrum van Sneek. We arriveerde met de auto voor de bar en wie zat daar vol te genieten……. Jan Willem Kok omringd door vrouwen. Collega’s wel te verstaan. Een hei dag noemen ze dat. Aukema was zo af en toe zoek en bewoog zich tussen zijn de verschillende horeca gelegenheden. De aftrap voor de wedstrijden begon al goed en het werd een korte nacht. Het zomerhuis van Ronald Ruiter was voor deze ene keer het FCH clubhuis en vooral rijkelijk gevuld met snurkers!

    De eerste dag was zwaar. Vele hadden sinds de Finnale in Monnickendam niet meer gevaren. De beentjes werden weer op de proef gesteld. Uitschieters naar 20 knopen maakt het mooi, temeer er ook halve windse stukken in voor kwamen waar de Finn vol planerend inliep op het Pampusveld.

    De kiloknallers voorin waren al snel bekend. Kiloknallers zijn de mannen die met veel wind voorin zitten. Hein, Tobias, Wietze, Nanno hadden een mooie strijd voorin gevolgd door Jan Willem die de 2e race een paaltje op de teller zette.

    Door een NW wind was de baan een aantal lussen over het meer. Blij dat ik niet op kop lag want zonder bril was de banenkaart voor mij een zoekplaatje geweest. De BBQ was geweldig. Alles geheel uitbesteed en geregeld door onze Peter in het enige echte noordelijke FCH clubhuis aan de potten. Er was veel bier en gezelligheid en om 10.00 gingen er op de launchbank al snel oogjes dicht. De Masters en Grand Masters waren in staat van ontbinding. Toch wel een beetje naar de klote doken vele vroeg het mandje in.

    De start tijd was eindelijk een sociale starttijd. Ontbijtje, koffietje gevolgd door het “kluivert uit de selectie zetten” proces. Iedereen werd gedwongen beneden Kluivert uit de selectie te zetten om het allemaal een beetje dragelijker te maken op de vroege ochtend in ons tijdelijke noordelijke clubhuis.

    De wind was toch nog 10 -15 knopen. Zuidelijk dus een lange up en down baan. Het was weer moeilijk om als eerste bij de bovenboei te zijn. De gastheer Aukema was met een ruime voorsprong als eerste bij de bovenboei en gaf deze positie niet meer weg. Hoppa die had zijn paaltje te pakken. De laatste race was vooral voor mij prachtig. Je kon het laatste aan de windse rak enorm veel pakken. Op de lijn pakt ik Tobias, Hein en Bart Brijder. Ik was er eigenlijk wel een beetje van overtuigd dat ik die 10 plek hiermee kwijt zou zijn en niet weer moest schrijven. Helaas……weer de sjaak.

    Fantastisch evenement. Kijk al weer uit naar de Sneekweek in ons clubhuis waar Ronald vele Finners gastvrijheid biedt. Dank Peter en Ronald! Volgend jaar weer en geen andere evenement op deze datum met Peter’s droom namelijk 50 boten aan de start op Sneek!

    Met vriendelijke groet,

    Ronald van Klooster,
    NED 43

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.