Boot te koop na 6 gele vlaggen

stressfactor

Boot te koop na 6 gele vlaggen

Postby stressfactor » 03 Apr 2012, 16:32

Geniaal van het bestuur. Toch via een boetesysteem geld binnenhengelen. Ik dacht op het water nog vrij spel te hebben nadat de boetes op de weg dit jaar tot idiote hoogte zijn opgeschroefd. Helaas, wat een toestand wordt dat. Eerst rekenen, dan pompen. Een kleine berekening van de Paul Kamhorst pompverdubbelaar brengt mij naar € 1200 bij de zesde pompvlag.
Image

paul

Re: Boot te koop na 6 gele vlaggen

Postby paul » 04 Apr 2012, 11:30

He Wouter,

Voor zo weinig doe jij je boot toch niet weg. Hoeveel vlaggen had jij in 2011 eigenlijk 'gescoord', jij bent volgens mij een braaf jongtje in de pompklas.
Goed te zien dat het bestuur besluiten van de ALV met zoveel aandacht en voortvarendheid oppakt en grenzen durft te verleggen. wie wil daar nou geen deel van uit maken?

Anyway het beteft een 1 apil grap, maar heeft het bestuur wel nieuw extra inzicht gegeven in de mogelijkheden.
Geen reden dus om niet naar de Tulpen te komen, Wouter staat al op de lijst!

stressfactor

Postby stressfactor » 04 Apr 2012, 15:01

paul wrote:He Wouter,

Voor zo weinig doe jij je boot toch niet weg. Hoeveel vlaggen had jij in 2011 eigenlijk 'gescoord', jij bent volgens mij een braaf jongtje in de pompklas.
Goed te zien dat het bestuur besluiten van de ALV met zoveel aandacht en voortvarendheid oppakt en grenzen durft te verleggen. wie wil daar nou geen deel van uit maken?

Anyway het beteft een 1 apil grap, maar heeft het bestuur wel nieuw extra inzicht gegeven in de mogelijkheden.
Geen reden dus om niet naar de Tulpen te komen, Wouter staat al op de lijst!

Het was me verteld, toch kon ik het niet laten. En inderdaad, vorig jaar ben ik ook gevlagd op het WK Masters. Wouter
Image

100% selachimorpha

trias politica

Postby 100% selachimorpha » 04 Apr 2012, 16:07

Zodra je geld zou gaan innen als sanctie moet je ook erkennen dat er een burgerlijke ongehoorzaamheid is gepleegd... en dus moet je sanctiebevoegd zijn, rechterljike macht scheiden van de controlerende macht etc... trias politica... je kent het wel... en dus moet je bereid zijn om een en ander tot aan het hof te kunnen uitvechten...

ik denk dat onze enige echte meesterzeiler, wie kent hem niet, maar eens een voorstelletje hiervoor moet schrijven.. ik vermoed een entiteit zonder winstbejag als controlerend orgaan, met exorbitant hoge salarissen voor de bestuurders.

paul

Postby paul » 05 Apr 2012, 07:14

Cees,

je hebt gelijk en daar is invulling aan gegeven. :geek:
wetgevende macht -> ISAF gekozen door nota bene vertegenwoordigders uit meerdere landen (nog beter dan alleen Nederland)
De uitvoerende macht -> het bestuur van FCH -> gekozen door een zeer geleerd en uitzonderlijk kritische afvaardiging van de Nederlandse bevolking
De rechterlijke macht -> jury met vastgelegde beroepsmogelijkheden.

Met als belangrijk verschil tov Nederlands model dat de ISAf niet wordt gefinancierd door uitsluitend nederlandse bijdragen.
Gelukkig weten juristen hier natuurlijk veel meer van, dus kan aan deze beschrijving geen rechten worden ontleent en is deze uitspraak op persoonlijke titel. Genoemde personages en organisaties zijn fictief en onverhoopte overeenstemming met mensen en organisaties berusten op toeval.

Vast voldoende voer om nog eens na een paar cola's en pintjes aan de bar over door de keutelen ;)

Paul

Return to “Discussie forum”