Finnale

ned8

Finnale

Postby ned8 » 27 May 2011, 13:02

Als altijd weer een TOP evenement. Super georganiseerd (verjaardagfeestje voor Jan en Wouter). Jammer van de verdere potten op zondag waardoor er geen aftrek kon worden gevaren. Alleen de constante zeilers bleken daarmee de beste kaarten te hebben op eremetaal. Zonder anderen (als Paul Kamphorst, Jan Zetzema, Nanne Boot, Sander Willems en Thierry v Vierssen met mooie potten) te kort te willen doen: GOED gevaren Hein. Bravo. En ook al had Frans Bolweg en zijn crew voldoende rescue boten achter de hand, dan nog was het een totaal terechte beslissing, met een steeds verder toenemende wind en een stormwaarschuwing voor 30 knoopjes, om iedereen tijdig naar de haven te sturen. Zelfs de Delta Lloyd stuurde Ed Wright, Vincec en consorten er gisteren ook niet uit en dat met minder wind. Goed zeemanschap dus Frans, om de enig juiste beslissing te nemen. Geen gevaarlijke situaties en niemand schade. Mag best even gezegd worden: Niets dan lof daarvoor!

Gerard NED816

Re: Finnale

Postby Gerard NED816 » 30 May 2011, 09:47

Absoluut een geweldig evenement met misschien wel het mooiste water. Organisatie is als een warm bad. Voor mij na de ervaring in 2010 een reden om het dit jaar weer op de kalender te zetten en volgend jaar absoluut ook. Ik vaar niet veel wedstrijden mee en ik vaar ook niet vooraan, maar vaar graag met hard weer. Dat het zondag stevig (maar ondoenlijk?) zou gaan waaien in de loop van de dag was ver vooraf voorspeld. Ik vond het jammer dat het zondag na 1 manche gedaan was. Als zo'n beslissing genomen wordt met voldoende rescue achter de hand voelt dit wellicht toch anders.
Maar volgend jaar zeker weer!

Return to “Discussie forum”